مجوز راه‌اندازی بوم گردی عشایری در لرستان ارائه می‌شود

کد خبر: 
۶۷۳۱
در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند؛

مجوز راه‌اندازی بوم گردی عشایری در لرستان ارائه می‌شود

مجوز راه‌اندازی بوم گردی عشایری در لرستان ارائه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ما مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را ارائه می‌دهیم.

به گزارش زرک؛ «عطا حسن‌پور» روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه «شورای عشایری بروجرد» که با حضور صمیمی عشایر این منطقه و فرماندار بروجرد برگزار شد؛ اظهار داشت: عشایر نقش مولد و تولیدکننده دارند که باتوجه‌به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

او افزود: در بروجرد منطقه عشایری «کولیدر» منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه این زمینه از گردشگری را دارند، مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ رو است باتوجه‌به روحیه مهمان نوازی و زندگی اصیلی که این افراد دارند می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران برخوردار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، اظهار داشت: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان تحصیل‌کرده عشایری می‌توانند در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز کنند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم شود.

«حسن‌پور» اضافه کرد: در گردشگری عشایری، گردشگر به دنبال این است در محیطی طبیعی و به‌دوراز هیاهو زمان بگذراند؛ بنابراین باتوجه‌به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ما مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را ارائه می‌دهیم.
 

برچسب‌ها: 
اداره کل میراث فرهنگی لرستان - عطا حسن پور - گردشگری عشایری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم